تحقیق

پروژه برنامه نویسی پیشرقته

تحقیق

پروژه برنامه نویسی پیشرقته

تحقیق در موردIDE

بایگانی
آخرین مطالب

تحقیق۸

Back End چیست

اگر بخواهیم به سوال Back End چیست پاسخ دهیم، در مرحله‌ی اول خیلی خوب است که به دنبال معنی واژه‌ی Back در دیکشنری باشیم. در فست دیک، واژه‌ی Back اینگونه معنا شده است:

Back: عقب، پشت (بدن)، پس، عقبی، گذشته، پشتی، پشتی کنندگان، تکیه گاه، به عقب، درعقب، برگشت (و…)

همانطور که میبینید، یکی از اصلی ترین معانی واژه‌ی Back، پشت می‌باشد. و دقیقا این معنی با کاری که برنامه نویسی اند میکند ارتباط دارد.

وقتی از برنامه نویسی بک اند صحبت میکنیم، منظورمان تمام آن کارهایی است که در پشت صحنه انجام میشود و کاربر آن‌ها را نمیبیند.

ما در تعریف طراحی/برنامه نویسی فراند اند گفتیم:

طراحی یا کدنویسی هر آن چیزی که مربوط به جلوی وبسایت میشود. در واقع یک طراح وب یا یک Front End Developer، کسی است که چیزی را طراحی میکند کاربر آنرا میبیند.

اما برنامه نویسی بک اند (Back End)،‌ دقیقا آن سوی ماجرا قرار دارد. اگر بخواهیم به سوال Back End چیست خیلی ساده پاسخ دهیم، میتوانیم بگوییم:

برنامه نویسی بک اند (Back End) مربوط به کدنویسی و برنامه نویسی هر آن چیزی است که کاربر آن را مشاهده نمیکند و مربوط به کارهای پشت صحنه وب سایت است. برای مثال وقتی که یک وبسایت، مقالات را از دیتابیس دریافت میکند، یک امر مربوط به بک اند است. وظیفه‌ی یک برنامه نویس بک اند، برنامه نویسی چیزهایی است که هسته اصلی یک وبسایت هستند و کاربر کدهای آن‌را بصورت مستقیم مشاهده نمیکند.

  • امیرحسین بیگدلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی